Jakich sponsorów ma Atletico Madryt? Lista jest długa

Najsłynniejsze drużyny piłkarskie na świecie zwykle pochwalić się mogą współpracą z największymi markami – zarówno ze swoich krajów, jak i działających na arenie międzynarodowej. Firmy te – w zamian za obecność ich logo na koszulkach, produktach związanych z zespołem lub inną formę promocji – wspomagają go finansowo, logistycznie i na wiele różnorodnych sposobów. Działania te mogą m.in. obejmować wspólne akcje marketingowe i promocyjne, a także inicjatywy społeczne, wspieranie juniorów, mniejszych sekcji itp.

Nie inaczej wygląda to również w przypadku Atletico Madryt, czyli jednej z najbardziej znanych, europejskich drużyn. Współpracuje ona z wieloma markami, m.in. związanymi ze światem sportu, odzieży, motoryzacji czy usług giełdowych i bukmacherskich. Nie tak dawno pojawiła się nawet wiadomość o tym, że nowym sponsorem klubu z Hiszpanii będzie znany producent sprzętów AGD.

Kto jest sponsorem Atletico Madryt?

Na stronie internetowej Atletico Madryt znaleźć można długą listę firm, z którymi drużyna na co dzień współpracuje. Zależnie od formy działań, dzieli się ich na partnerów głównych, oficjalnych, regionalnych i oficjalnych dostawców. W pierwszej grupie znalazły się jedynie trzy przedsiębiorstwa, ale ich możliwości i budżety są ogromne. Są to:

  • Plus500 – spółka handlowa działająca w internecie, która umożliwia użytkownikom prowadzenie transakcji CFD na rynkach finansowych.
  • Nike – amerykańska firma specjalizująca się w produkcji odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych.
  • Dalian Wanda Group – chiński konglomerat o zasięgu międzynarodowym, który ma siedzibę w Pekinie. Jego inwestycje zauważalne są zarówno w branży sportowej, jak i usługach finansowych, mediach, rozrywce, budownictwie czy produkcji przemysłowej.

W drugiej grupie jest wiele podmiotów, wśród których wymienić można tak znane marki, jak Coca-Cola, Acronis, Movistar, Philipp Plein, Mahou, Capital Energy, Ria Money Transfer, Hyundai czy Caixa Bank. Wśród partnerów regionalnych znalazł się m.in. NIBank, HERO, BBIN i BetWay. Ostatnia z wymienionych firm zajmuje się świadczeniem usług bukmacherskich, a także prowadzi kasyno online. Wśród pośredników, oferujących zakłady sportowe, łączenie tych dwóch segmentów jest popularną praktyką. Często udostępniane są też przez nich atrakcyjne bonusy kasynowe czy oferty specjalne dla nowych graczy, którzy chcą obstawiać zakłady sportowe.

W ostatniej grupie firm współpracujących z hiszpańskim klubem znalazły się takie marki jak FALKEN TYRES, BH Fitness, Halcon Viajes, Dapper czy Clínica Universidad de Navarra.

Bukmacherzy coraz chętniej promują najsłynniejsze drużyny

BetWay sponsorujący Atletico Madryt nie jest wyjątkiem – coraz więcej bukmacherów aktywnie angażuje się w kształtowanie rynku sportowego. W branży nie brak też coraz bardziej widocznej aktywności przedsiębiorstw z sektora kryptowalut.

Warto zauważyć, że nawet w tak znanych klubach, jak np. FC Barcelona, wśród sponsorów również są popularni bukmacherzy. Barca w stopniu globalnym współpracuje np. z 1xBet, a niedawno także prowadzić miała podobno rozmowy sponsorskie z dwoma firmami z branży kryptowalut. Jak informowało Mundo Deportivo, mowa była rzekomo o Binance i FTX, które umożliwiają swoim użytkownikom handel wieloma wirtualnymi monetami.

Atletico Madryt nawiązało współpracę z producentem AGD

Każdy kibic, śledzący na bieżąco wiadomości dotyczące Atletico Madryt, z pewnością wie, że hiszpański klub w tym roku podpisał także kontrakt z dużą firmą z branży AGD – Amicą. Zgodnie z ustaleniami, przedsiębiorstwo stało się oficjalnym partnerem żeńskiej drużyny Atletico, a współpraca potrwa aż do końca sezonu 2023–2024.

Warto tu zauważyć, że prezes firmy Amica, Jacek Rutkowski, jest bardzo zaangażowany w świat sportu. Należy już do niego m.in. klub Lech Poznań, lecz jego pasja najwyraźniej sięga o wiele dalej. Działająca w Hiszpanii pod marką FAGOR grupa ma być wyświetlana m.in. w czasie meczów Atletico Madryt podczas rozgrywek Copa de la Reina, a także Pucharu UEFA, ligi hiszpańskiej, kobiecej Ligi Mistrzyń, a także Supercopa Femenina. Marka jest wyraźnie widoczna w czasie wywiadów i na sesjach zdjęciowych.

Dyrektor marketingu Grupy Amica, Paweł Rydz, stwierdził, że współpraca ta jest szansą dla firmy na dotarcie do „młodszej części grupy docelowej”. Podkreślił, że ten sponsoring doskonale pasuje do misji wpisanej na drodze rozwoju marki FAGOR.

Nikodem Potocki

Absolwent informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w Big Data. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna, siatkówka i MMA. Z wyboru kibic Atalanty Bergamo i Warty Poznań. Dążę do tego, by moje teksty łączyły sferę zawodową i zainteresowania.

Polecane posty

Atletico wygrywa z Bilbao. Rasistowski skandal w tle

W tym artykule omówimy zwycięstwo drużyny Atlético w meczu przeciwko Athletikowi Bilbao, który został przerwany…

7 dni temu

Atletico – Bilbao: gdzie oglądać? Transmisja TV, Online (27.04.2024)

W sobotę, 27 kwietnia 2024 roku, o godzinie 21:00 na stadionie Metropolitano w Madrycie odbędzie…

1 tydzień temu

Alaves – Atletico: gdzie oglądać? Transmisja TV, Online (21.04.2024)

21 kwietnia o 18:30, rozegrany zostanie mecz Deportivo Alaves przeciwko Atletico Madryt na stadionie Estadio…

2 tygodnie temu

Wędkarskie automaty do gier i co czyni je wyjątkowymi w kasynie Amunra

Wędkarstwo to jedno z najpopularniejszych hobby na świecie. Jeśli jesteś jednym z milionów ludzi, którzy…

2 tygodnie temu

Dortmund – Atletico transmisja, gdzie oglądać? (16.04.2024)

16 kwietnia 2024 roku, o godzinie 21:00, na stadionie Signal Iduna Park w Dortmundzie odbędzie…

3 tygodnie temu

Liga Mistrzów: Atletico Madryt – Borussia Dortmund transmisja – gdzie oglądać? (10.04.2024)

10 kwietnia 2024r. o 21.00 w ćwierćfinale Ligi Mistrzów Atletico Madryt podejmie Borussię Dortmund. W…

4 tygodnie temu