Najsłynniejsze drużyny piłkarskie na świecie zwykle pochwalić się mogą współpracą z największymi markami – zarówno ze swoich krajów, jak i działających na arenie międzynarodowej. Firmy te – w zamian za obecność ich logo na koszulkach, produktach związanych z zespołem lub inną formę promocji – wspomagają go finansowo, logistycznie i na wiele różnorodnych sposobów. Działania te mogą m.in. obejmować wspólne akcje marketingowe i promocyjne, a także inicjatywy społeczne, wspieranie juniorów, mniejszych sekcji itp.
Nie inaczej wygląda to również w przypadku Atletico Madryt, czyli jednej z najbardziej znanych, europejskich drużyn. Współpracuje ona z wieloma markami, m.in. związanymi ze światem sportu, odzieży, motoryzacji czy usług giełdowych i bukmacherskich. Nie tak dawno pojawiła się nawet wiadomość o tym, że nowym sponsorem klubu z Hiszpanii będzie znany producent sprzętów AGD.
Kto jest sponsorem Atletico Madryt?
Na stronie internetowej Atletico Madryt znaleźć można długą listę firm, z którymi drużyna na co dzień współpracuje. Zależnie od formy działań, dzieli się ich na partnerów głównych, oficjalnych, regionalnych i oficjalnych dostawców. W pierwszej grupie znalazły się jedynie trzy przedsiębiorstwa, ale ich możliwości i budżety są ogromne. Są to:
- Plus500 – spółka handlowa działająca w internecie, która umożliwia użytkownikom prowadzenie transakcji CFD na rynkach finansowych.
- Nike – amerykańska firma specjalizująca się w produkcji odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych.
- Dalian Wanda Group – chiński konglomerat o zasięgu międzynarodowym, który ma siedzibę w Pekinie. Jego inwestycje zauważalne są zarówno w branży sportowej, jak i usługach finansowych, mediach, rozrywce, budownictwie czy produkcji przemysłowej.
W drugiej grupie jest wiele podmiotów, wśród których wymienić można tak znane marki, jak Coca-Cola, Acronis, Movistar, Philipp Plein, Mahou, Capital Energy, Ria Money Transfer, Hyundai czy Caixa Bank. Wśród partnerów regionalnych znalazł się m.in. NIBank, HERO, BBIN i BetWay. Ostatnia z wymienionych firm zajmuje się świadczeniem usług bukmacherskich. Wśród pośredników, oferujących zakłady sportowe, łączenie tych dwóch segmentów jest popularną praktyką.
W ostatniej grupie firm współpracujących z hiszpańskim klubem znalazły się takie marki jak FALKEN TYRES, BH Fitness, Halcon Viajes, Dapper czy Clínica Universidad de Navarra.
Bukmacherzy coraz chętniej promują najsłynniejsze drużyny
BetWay sponsorujący Atletico Madryt nie jest wyjątkiem – coraz więcej bukmacherów aktywnie angażuje się w kształtowanie rynku sportowego. W branży nie brak też coraz bardziej widocznej aktywności przedsiębiorstw z sektora kryptowalut.
Warto zauważyć, że nawet w tak znanych klubach, jak np. FC Barcelona, wśród sponsorów również są popularni bukmacherzy. Barca w stopniu globalnym współpracuje np. z 1xBet, a niedawno także prowadzić miała podobno rozmowy sponsorskie z dwoma firmami z branży kryptowalut. Jak informowało Mundo Deportivo, mowa była rzekomo o Binance i FTX, które umożliwiają swoim użytkownikom handel wieloma wirtualnymi monetami.
Atletico Madryt nawiązało współpracę z producentem AGD
Każdy kibic, śledzący na bieżąco wiadomości dotyczące Atletico Madryt, z pewnością wie, że hiszpański klub w tym roku podpisał także kontrakt z dużą firmą z branży AGD – Amicą. Zgodnie z ustaleniami, przedsiębiorstwo stało się oficjalnym partnerem żeńskiej drużyny Atletico, a współpraca potrwa aż do końca sezonu 2023–2024.
Warto tu zauważyć, że prezes firmy Amica, Jacek Rutkowski, jest bardzo zaangażowany w świat sportu. Należy już do niego m.in. klub Lech Poznań, lecz jego pasja najwyraźniej sięga o wiele dalej. Działająca w Hiszpanii pod marką FAGOR grupa ma być wyświetlana m.in. w czasie meczów Atletico Madryt podczas rozgrywek Copa de la Reina, a także Pucharu UEFA, ligi hiszpańskiej, kobiecej Ligi Mistrzyń, a także Supercopa Femenina. Marka jest wyraźnie widoczna w czasie wywiadów i na sesjach zdjęciowych.
Dyrektor marketingu Grupy Amica, Paweł Rydz, stwierdził, że współpraca ta jest szansą dla firmy na dotarcie do „młodszej części grupy docelowej”. Podkreślił, że ten sponsoring doskonale pasuje do misji wpisanej na drodze rozwoju marki FAGOR.