Doskonale znana na całym świecie marka Philips kibicom piłkarskim najmocniej kojarzy się z holenderskim PSV. Przez ponad 30 lat logo producenta elektroniki widniało na koszulkach piłkarzy z Eindhoven i dopiero od sezonu 2016/17 zostało zastąpione przez energiedirect.nl. Ponadto firma jest właścicielem klubu oraz widnieje w nazwie stadionu.
Kilka miesięcy temu Boeren podejmowali Atlético w ramach 1/8 finału Ligi Mistrzów. Oprócz piłkarzy i sztabu trenerskiego, do Holandii pojechała kilkuosobowa delegacja, której przewodzili Guillermo Moraleda oraz Fernando Fariza, pełniący nad Manzanares odpowiednio funkcję dyrektora handlowego oraz dyrektora operacyjnego. Udali się oni do siedziby Philipsa w celu sprawdzenia oferowanych technologii oświetlenia, w tym aplikacji, która pozwala widzom wpływać na rodzaj światła w danej chwili.
Ostatecznie doszło do formalnego porozumienia, które musiał zatwierdzić CEO madryckiego klubu, Miguel Ángel Gil. Nie mógł on być częścią delegacji ze względu na sprawy związane z budową nowego stadionu. Po miesiącach negocjacji powierzono Philipsowi kwestię oświetlenia La Peinety i zdecydowano się na standardowe lampy LED w celu optymalizacji zużycia energii.
Źródło: „Marca”