Atlético Madryt wkrótce rozpocznie przygotowania do nowego sezonu, w którym będzie miało miejsce 50-lecie użytkowania Vicente Calderón. Będzie to jednocześnie ostatnia kampania spędzona na obiekcie położonym nad rzeką Manzanares, po czym nastąpi przeprowadzka na La Peinetę. Budowa nowego stadionu idzie w dobrym tempie i obecnie jest montowana konstrukcja dachu.
Nowy dom będzie miał 67 000 miejsc siedzących wobec 54 907 na VC. W zakończonym sezonie na 28 meczów komplet widzów był obecny na 12, co u niektórych budzi wątpliwości odnośnie wypełnienia większej areny.
W temporadzie 2015/16 Rojiblancos rozegrali u siebie 19 meczów ligowych, 6 w Lidze Mistrzów oraz 3 w Copa del Rey. Bilans był niezwykle korzystny, gdyż podopieczni Diego Simeone zwyciężyli 21 razy, 4 razy remisowali i ponieśli 3 porażki. Colchoneros zdobyli 49 bramek i stracili tylko 12.
Średnia frekwencja podczas meczów domowych wyniosła 47 113, co przełożyło się na 3. wynik w Hiszpanii po Barcelonie (78 881) oraz Realu Madryt (69 736) oraz 18. w Europie.
Liderem jest Borussia Dortmund (81,178), a podium uzupełniają Barcelona oraz Manchester Utd (75 286). Kolejne pozycje zajmują: Bayern (75 000), Real Madryt, Schalke (61 386), Arsenal (59 944) Manchester City (54 041), HSV (53 700), Stuttgart (51 983), Borussia Mönchengladbach (51 715), Benfica (50 322), Newcastle (49 754), Hertha (49 704), Ajax (49 206), Köln (48 676), Feyenoord (47 412) i Atlético.