Miguel Ángel Gil wziął udział w międzynarodowej konwencji dotyczącej przemysłu piłkarskiego, którą zorganizowało World Foorball Summit. CEO Atlético zasiadł przy jednym stole wraz z Mahetą Malango oraz Javierem Gómezem, którzy pełnią rolę dyrektorów generalnych Mallorki oraz LaLiga. Moderatorem był Juan José Cano z firmy KPMG.
Dyrektor Rojiblancos rozpoczął od pochwały zarządców ligi: – Dzięki zaangażowaniu LaLiga, mniej klubów wpada w tarapaty finansowe.
Gil podkreślił znaczenie Wanda Group: – To nie jest partner finansowy, lecz strategiczny, który działa w Azji, Europie i Stanach Zjednoczonych. Pracują w różnych sektorach, a my jesteśmy zadowoleni z tej współpracy.
Dyrektor roztacza ambitne plany przed klubem: – Mieliśmy plan, aby w sezonie 2019/20 osiągnąć budżet w wysokości 300 mln €, a w tym udało nam się osiągnąć kwotę 280 mln €. Pracujemy, aby w sezonie 2019/20 klub osiągnął 400 mln € dochodu.
Kibice są kluczem do osiągnięcia sukcesu: – Klub jest tak duży jak jego masa społeczna.
Dyrektor generalny drużyny z Vicente Calderón przekazał kilka wskazówek dla potencjalnych inwestorów zainteresowanych klubami LaLiga: – Potencjalni inwestorzy muszą zapewnił stabilność budżetową, innowacje i model zarządzania zgodny z wartościami kibiców. Ci ludzie muszą zdać sobie sprawę, że klub funkcjonuje przede wszystkim dla fanów.
Źródło: clubatleticodemadrid.com