Atlético cały czas czeka na zielone światło od Ministerstwa Prac Publicznych, by rozpocząć prace związane z połączeniem dojazdu do Wanda Metropolitano z drogą ekspresową M-40. Klub jest jednak spokojny.
Fakt, iż nie uda się tego zrealizować do otwarcia stadionu nie spędza Rojiblancos snu z powiek. Wszystko dlatego, że już teraz dostęp do obiektu jest znacznie lepszy niż miało to miejsce w przypadku Vicente Calderón. Z początku trzeba się będzie oczywiście przyzwyczaić do nowej rzeczywistości, ale pod względem mnogości opcji dojazdu nowy stadion Colchoneros prezentuje się znakomicie. Zwłaszcza pod względem transportu publicznego. Wszystko to ma zapewnić, że 68 tysięcy kibiców bez problemu przyjedzie na mecz, a następnie wróci do domu.
Metro
Pod samym obiektem leży stacja metra przechrzczona niedawno na Estadio Metropolitano (Linia 7). 56 bramek, szerokie perony i przejścia, a także specjalnie przygotowanie wyjścia i zatoki w razie potrzeby szybkiej ewakuacji. Nie jest to w żadnym wypadku jedyna opcja dla podróży metrem. Około dziesięć minut drogi od stadionu położone są stacje Las Rosas (Linia 2), Las Musas (Linia 7) i Canillejas (Linia 5; na razie zamknięta, ale zostanie otwarta na początku września). Nieco dalej położone są kolejne stacje. Ponadto trzeba dodać, że niedaleko jest stacja kolei miejskiej Coslada Central, obsługująca linie C2 i C7.
Autobus
Atlético skutecznie udało się zawalczyć, by w dniach meczowych do stadionu dojeżdżały dodatkowe linie w zwiększonej ilości, oferując jednocześnie duże i wygodne pojazdy. Dzięki temu do Wanda Metropolitano można dojechać szesnastoma liniami miejskimi i dwudziestoma liniami podmiejskimi.
Fankluby
Gotowy jest parking na 150 autobusów (docelowo będzie jeszcze 20 miejsc), z którego korzystać mogą przede wszystkim fankluby. Dojście do bramek na stadion zajmuje z niego około dwie minuty. Jest to o tyle dobra informacja, że Vicente Calderón nie oferował w ogóle możliwości przyjęcia autobusów.
Samochody
Choć podczas pierwszych meczów nie będzie dostępu do drogi ekspresowej M-40, na nowy obiekt Rojiblancos można dotrzeć przy użyciu innych: M-45, M-21, M-23, M-201, a także R-3. Ponadto Wanda Metropolitano oferuje parkin zewnętrzny na trzy tysiące aut oraz parking wewnętrzny na ponad tysiąc aut. Szczegóły i regulamin korzystania będzie opublikowany niedługo przez klub. Vicente Calderón nie miało żadnego parkingu.
Celem zarówno władz Madrytu, jak i klubu jest doprowadzenie do sytuacji, w której stopniowo coraz więcej kibiców będzie używało transportu publicznego, by dotrzeć na mecz. Idealnym planem jest to, by korzystało z takiego rozwiązania około 40% fanów.