Atlético pochwaliło się dziś kolejnymi postępami związanymi z pracami na Wanda Metropolitano. Ich efekty widoczne są nie tylko wewnątrz, ale także na zewnątrz stadionu.
Zamontowano już praktycznie wszystkie panele pokrywające dach. Co ciekawe, widać sporą różnicę pomiędzy tymi montowanymi teraz, a tymi montowanymi wcześniej. Te drugie są znacznie jaśniejsze, co wynika z tego, że panele pod wypływem powietrza i słońca rozjaśniają się, aż z czasem wszystkie osiągną pożądaną barwę.
W międzyczasie rozpoczął się także montaż tzw. ribbon board. Jest to ekran LED, który biegnie wokół całego obiektu i znany jest przede wszystkim z hal NBA. W przypadku nowego stadionu Rojiblancos położony będzie pomiędzy dolną a środkową częścią trybun i będzie miał powierzchnię 530 metrów kwadratowych. Żaden inny stadion w Hiszpanii nie może pochwalić się takim rozwiązaniem. Ribbon board może wyświetlać rozmaite informacje: od reklam po składy drużyn.
Na zewnątrz natomiast cały czas trwają prace nad parkingiem oraz przestrzenią przed głównej fasady Wanda Metropolitano. Będzie ona wyłożoną płytką chodnikową, która ułatwi przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi pasażami handlowymi.
Wyłoniona została także firma, która zadba o bezpieczeństwo związane z kibicami gości. Będzie nią Álvarez&Asociados, działająca w branży inżyniersko-architektonicznej. Jej głównym zadaniem będzie przystosowanie sektora gości w taki sposób, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo. Stworzona zostanie specjalna klatka, która nie pozwoli na zakłócanie spokoju pomiędzy kibicami. Będzie ona jednak w pełni funkcjonalna i możliwa do zdemontowania w niecałą minutę, by w razie jakiegoś zagrożenia ułatwić ewentualną ewakuację.
Źródło: Mundo Deportivo/atleticodemadrid.com