Znaczenie Atlético Madryt znacznie się zwiększyło i klub cieszy się globalną renomę. Odzwierciedlenie tego mogliśmy zaobserwować na dzisiejszym Open Media Day, który w Majadahonda zgromadził 270 dziennikarzy z telewizji, radia, prasy, portali internetowych oraz blogów. Przedsięwzięcie został zorganizowane w związku z finałem Ligi Mistrzów, który odbędzie się za tydzień w Mediolanie.
Około 270 akredytowanych żurnalistów zebranych w miasteczku sportowym reprezentowało ponad 70 nadawców, z których 50 było hiszpańskich. Z dziennikarzami rozmawiali Diego Simeone, Augusto Fernández, Koke, Antoine Griezmann, Stefan Savić oraz Jan Oblak. Obecni byli przedstawiciele prawie wszystkich kontynentów i można było usłyszeć rozmowy w języku angielskim, francuskim, niemieckim, czy rosyjskim.
Atlético wzbudziło duże zainteresowanie, które przerosło oczekiwania. Z tego względu pokój prasowy na Cerro del Espino okazał się za mały. Organizatorzy postanowili postawić duży namiot, aby móc pomieścić wszystkich zebranych przedstawicieli międzynarodowych mediów.