Cristian Rodriguez, przebywający od niedawna na zasadzie wypożyczenia w Gremio, okazał się dla włodarzy świetnym transferem, chociaż nie miał jeszcze szansy zadebiutować w barwach nowej drużyny. Z oceną sportowej wartości tego transferu trzeba jeszcze poczekać, ale już na dziś okazał się on świetnym narzędziem marketingowym.
Znajdujący się bowiem w Porto Alegre pub o nazwie Hamburgueiria 1903, będący oficjalnym pubem klubu, jak i kibiców lokalnej drużyny, już odnotował zdwojoną sprzedaż przekąsek w postaci…krążków cebuli, których nazwę zmieniono po przybyciu urugwajskiego zawodnika do Brazylii. Ponadto w ramach akcji promocyjnej, zaproszeni na konferencję prasową zarządu Gremio dziennikarze dostali w prezencie pudełka z tą właśnie przekąską.
-Nigdy czegoś takiego jeszcze nie doświadczyłem. To chyba przez to, że zawsze prezentowaliśmy jego nazwisko wraz z przydomkiem – stwierdził Carlos Alberto Carvahalo z działu marketingu zespołu z Porto Alegre.
Kolejną częścią promocji będą zwiększone porcje cebulowej przystawki, serwowane po każdej bramce strzelonej przez Rodrigueza. Inicjatywa cieszy się sporym zainteresowaniem na Twitterze. Można znaleźć ją pod hashtagiem #eusoqueromaiscebola.